måndag 9 januari 2012

Jaha, så var de dags för mitt första inlägg i min alldeles egna blogg. jeee, I think :)
Kommer inte säkert ihåg varifrån hela tanken med en blogg började, men jag tror att de var min 17 åriga dotter som startade det hela. Hon sådde ett litet frö, som sedan en del av minna vänner gödde tills tanken började gro hos mej och nu är det dags!

Ska berätta lite om vad jag tycker om att göra när jag inte jobbar. Jag älskar att handarbeta, och de spelar egentligen ingen roll om det är garn eller tyg eller ståltråd eller varför inte nåt helt annat.
Tänk att jag fortfarande kan komma ihåg när jag för första gången satt mej ner vid mammas nya symaskin och mina jeans blev till en väska. Mamma var inte glad eftersom hon sagt åt mej att inte röra symaskinen innan hon gick till grannen.... Men jag kunde bara inte hålla mej och vad lycklig jag var. Tror inte jag var mer än kanske 7 eller 8 år gammal. Mamma har fortfarande kvar den gamla Huskvarna maskinen och den funkar lika bra som alltid.

Jag har alltid tyckt att lapptäcken är lite föråldrade men för några år sedan så hittade jag en bild på ett lapptäcke som jag fastnade för direkt. Ja, vad gör man då? Jo, kollar igenom tyglagret och funderar lite vilka färger som skulle se bra ut på mitt täcke, sedan var de bara att införskaffa de tyger som jag inte hade färdigt. Två och en halv månad senare hade jag mitt livs första lapptäcke klart. Och det täcket var inte litet, kan jag tala om, utan till vår dubbelsäng.... Såhär ser det ut.


Ni kommer garanterat att få se en hel del bilder över var jag har åstadkommit under årens lopp...

Ha de så bra alla!

2 kommentarer:

  1. Klikattu suosikkeihin! Vad kul att du bestämde dig att börja med egen blogg ;-)

    SvaraRadera