torsdag 26 januari 2012

På date med min man

Fick ett mail av min man igår på förmiddagen där han frågade om jag var på hemmafronten 23 februari. Efter att ha kollat min kalender konstaterade jag att jodå, visst är jag hemma. Hurså? Men det fick jag inget svar på... När vi var och lunchade tillsammans, såg han sådär passligt finurlig ut att jag visste att nånting hade han på gång. Anyway, senare på eftermiddagen ringde han och berättade att tyvärr så blir det inget den 23 februari.... utan det blir ikväll (alltså igår kväll), utan att han berättade något mera. Kunde inte låta bli att fråga, kan du ens ge mej en tidtabell.... Okej då, klockan 19.15 ska vi vara på Vaasan Kaupungin Teatteri.

Måste nog säga att jag var lite skeptisk när jag förstod att pjäsen är en monolog. Hur tusan ska jag orka höra på en karl som pratar i en och en halv timme??? Men men, fy skam den som ger sej! Och hör och häpna, pjäsen var super! Rekommenderar varmt! Och hör ni ni, män kommer helt klart från Mars och kvinnorna från Venus :) Nu mer än någonsin är jag säker på det! Under pjäsens gång tror jag nog att de allra flesta i publiken fick sej en och annan tankeställare... Gå själv och titta så får du se!



Ojdå, vad jag har gått och blivit kulturell! Andra gången på teater dehär året och jag vågar påstå att det gått minst ett år sedan jag varit sist...

Ha en bra fortsättning på veckan alla ni underbara!

Kram// Nilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar