söndag 26 februari 2012

Äntligen!

Nu är det äntligen färdigt, lapptäcket som min son bad mej sy åt honom. Det är så härligt att ha de färdigt, nu behöver han inte längre fråga; "Mamma, blir de klart till jul eller till min födelsedag?"

Ett stort tack till gubben min som lyfte upp symaskinen på bordet åt mej och bar täcket till köksbordet så jag kunde sy ihop kanterna. Blev tvungen att sy kanten på maskin även om jag hade tänkt sy det för hand eftersom hundskrället bestämde sig för att äta upp quilttråden jag quiltat täcket med. Hon hade ätit den mörkblåa och den naturvita men tack och lov bara sölat till den ljusblåa eftersom nålen var fast i trådrullen. Det om något hade kunnat sluta väldigt dåligt för fröken Ella, röntgen och operation och gud vet vad... Men tack och lov klarade vi oss med blotta förskräckelsen!


Ella testar om täcket är lika bra att sitta på som täcket på vår säng....
 Nu får jag ta itu med nya projekt, har redan följande täcke uppskissat. Även om vi går mot våren så kommer nästa täcke att gå i rött. Som bäst sitter jag i soffan och virkar en duk som ska bli en skål... Jodå, du läste alldeles rätt :) 

De kommer säkert att bli en hel massa handarbeten under sjukledigheten eftersom jag inte får göra så mycket, inga lyft eller bärande eller ansträngningar. Visst förstår jag att de kan bli tråkiga följder om något händer, jag är ju ändå sydd från höftben till höftben. Frågade aldrig läkaren hur många stygn han sytt fast min mage med, kanske jag kommer ihåg att göra det när jag åker dit på kontroll den 3 april som är min sista sjuklediga dag. 

Idag har jag varit ute och njutit i solen, de hoppas jag att ni alla andra också har gjort. Vet ni, snart är februari slut och våren är här, åtminstone enligt kalendern. Jag erkänner när som helst att jag absolut inte är något barn av vintern, kunde gärna gå i ide när vintern kommer och vakna upp först när solen börjar värma igen... Snart, snart är våren här!!!!

Ha de bra alla och sköt om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar