lördag 4 februari 2012

Vissa dagar borde man inte göra det man beslutit sej för att göra... Som jag skrev igår så tänkte jag göra Runebergstårtor idag, och det gjorde jag också efter ganska många om och men. Första äggen åkte ner i socker-smör smeten med skal på, följande ägg föll i golvet och gick sönder. Rörde om så smeten yrde, vilket resulterade i smet på kläderna och jag är ju inte den som använder förkläde när jag bakar. Men fy skam den som ger sej,  det blev Runebergstårtor i alla fall! I glasburkarna bakom tårtorna finns pinnar av pepparkaksdeg penslade med ägg och rullade i pärlsocker.

Var ute på gården med Ella så hon fick springa av sej, som hon njöt! Hon sprang som en vettvilling efter frisbeen som jag kastade. Vet inte hur många hon har ätit upp, idag köpte vi en ny eftersom den gamla är söndrig.




Ha en bra fortsättning på veckoslutet!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar