fredag 30 mars 2012

Vart tar dagarna vägen?

Jag hinner inte med :) Ibland känns det som om de bara finns måndagar och fredagar.... Kan väl aldrig bero på att jag börjar bli gammal? Nä nä nä, de går jag inte med på! Absolut inte!!! :D

Igår var det torsdagslunch med gubben, och tur var nog det eftersom jag idag vaknade med en sjujäkla huvudvärk, igen... Tydligen ska varje vecka innehålla åtminstone en dag med "skallebank" och det kan jag inte påstå att jag är så jätte förtjust i. Men, that's life!

Anyway, i samband med lunchen igår inhandlade jag en ny mascara och burken hårfärg som jag tidigare skrev om. Nu gäller det bara att börja med operation övertalning så jag får dottern att färga håret åt mej. Efter några rundor här och där kom jag hem, hade ju planerat att fixa naglarna också. Fick även det gjort. Här ser i resultatet av mina mödor... lila och svart med glitter och "diamanter". Resultatet blev ganska bra. Blir till och med bättre och bättre att fixa vänstra handen, fast ännu vågar jag mej inte på att måla blommor eller liknande på naglarna.

Efter avslutad middag rattade jag ut till min vännina M, och precis som sist vi träffades så gick tiden fort. Vi hade som vanligt mycke att prata om och helt plötsligt var klockan över halv elva och jag fick börja söka mej hemåt. Hon har verkligen gröna fingrar, jisses vilka fina blommor hon har! Och vet ni, hon bor i ett rött hus med vita knutar på landet, precis som jag gärna skulle göra....
Orkidéerna verkar vara de enda blommor jag klara av att hålla vid liv nuförtiden. Förr hade jag både den ena och den andra blomman, men nåt har hänt... Ja, en och annan Hoya klarar jag också av att hålla vid liv.


Denhär orkidéan blommar om för tredje eller fjärde gången nu. Tror bestämt att de beror på att jag glömmer bort att vattna mina blommor :D

Nu gott folk, trevlig helg! Ha de bäst och sköt om varann!

Kramis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar