söndag 8 april 2012

Mycket och inget alls

I vårt hus har vi tagit det lugnt hela påsken hittills. Igår hade vi som så många andra besök av en hel del påskkärringar, den ena sötare än den andra. Min yngsta son som är tokig i godis, tyckte att han skulle få tulla godiset som var köpt till påskkärringarna. Men nej, nej, han fick precis som resten av ungarna i vårt hushåll nöja sej med godiset som påskharen lämnade efter sej.

Igår kväll var vi ut på en liten körrunda, bland annat var vi och hälsade på min yngsta bror med familj. Tack för trevligt sällskap! När frun i huset började göra barnen i ordning för natten kom min man kom på att vi kan komma och gå precis som vi vill nu eftersom vi inte har nån "kvällsrumba" med kvällsvälling, nattsaga och nattning. Tänk vad skönt! Allt har sin tid, så är det bara.

Ikväll har jag sytt en duk till svärmor som har födelsedag imorron, så imorron blir det att åka dit en sväng förrän jag styr iväg mot Uleåborg.



God natt och sov gott allesammans!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar