söndag 27 maj 2012

Pizza sunday....
Eftersom jag har suttit vid symaskinen så gott som hela dan idag så har jag inte hunnit göra mat. Det resulterade i att det blev pizza söndag. Efterrätten gjorde jag i alla fall, brownies med vaniljglass, färska jordgubbar och chokladsås. Mums!!!

 Idag fick jag sydd en kjol och ett par capribyxor, i samma underbara mönstrade tyg. Nu förstår jag varför det stod i beskrivningen att tyget till kjolen måste vara jersey... Det var ett helt jäkla projekt att få den på även om jag sydde i dragkedja (vilket inte fanns på kjolarna i tidningen). Kjolen har inget sprund varken i sidan eller mitt bak, vilket betyder att det varit lättare att ta ut stegen om jag hade valt ett annat tyg. Men nu var det faktist så att jag blev helt bedårad i tyget, och vad annat kan man då göra än sy det till kjolen :D


Här har ni min färdiga kjol.
Jo, jag vet att man kunde tro att jag är färgblind med min blåa t-shirt men jag orkade inte byta.... 


Nedan får ni se några bilder på hur kjolen såg ut i tidningen. Visst är den fin!















 Trevlig söndagkväll gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar