onsdag 23 maj 2012

Ute skiner solen och vi närmar oss sommaren med stormsteg. Love it!

Det riktigt kliar i fingrarna att få sätta mej vid symaskinen igen. I förra veckan köpte jag en mönstertidning och igår var jag och handlade tyg till två kjolar och en liten jacka, så nu skulle jag verkligen bara vilja sy... Det bästa med att sy sina kläder själv är att då sitter dom som dom ska. Jag har alltid problem med att hitta byxor och kjolar som sitter bra eftersom midjan och höften är lite olika stora :) Men vem av oss är perfekt! Inte jag inte :D
Hämtade mera tyg idag, till ett par capribyxor. Ikväll har jag ritat och klippt mönster till jackan och ena kjolen. Byxornas mönster har jag färdigt redan sedan tidigare. Imorron blir det till att klippa och kanske börja sy :) Bilder på de färdiga plaggen får ni senare.

Satt igen en gång och drömde om att få göra mina hobbyn till mitt jobb, tänk att få jobba med det man älskar. Visst tycker jag om och trivs med det jag gör nu också men det är inte riktigt samma sak.
Att arbeta med händerna är en dröm som jag haft så länge jag minns, kanske blir den sann en dag, kanske inte. 

Ha de så bra alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar