måndag 23 juli 2012

Semesterdags

Det är semester! I fyra veckor får jag vara ledig, härligt! De två första veckorna semestrar jag ensam eftersom min mans semester börjar om två veckor. Det är nog mitt fel att han måste ta sin semester så sent. Jag sa nämligen att jag blir knäpp om vi ska ha semester ihop fyra veckor... Tänk vilken underbar fru han har, stackaren.

Överraskade mina arbetskompisar med lite gott i fredags. 
 
 Kakorna var fyllda med lime- och päronmousse. De var riktigt gott! En kombination som jag garanterat kommer att använda mej av flera gånger.

Om det så ska regna småtroll och gamla griniga gubbar så tänker jag njuta! I helgen var vi på minisemester med gubben. Vi hade de riktigt roligt! Skönt att vara på tumanhand för en gångs skull.
 Vi satt på Laukontori och åt glass och fick besök av en sparv som gärna vill ha lite glass den också. Den fågeln var inte blyg precis, jag har fötterna bara ca 40 cm ifrån sparven. Glass bjöd vi inte på men lite kex fick den i alla fall...

 

Nu när första semesterdan lider mot sitt slut måste jag nog säja att jag är ganska nöjd med vad jag fått gjort. Fönstren och golvet i köket är tvättade, några köksskåp till har fått nytt hyllpapper och kantspets. De blir riktigt fint när de blir färdigt. Ska fixa de sista i köket imorron, kanske jag sätter in en bild eller två sedan. Vi får se.

God natt, sov gott alla!

Kramis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar