onsdag 22 augusti 2012

Så har vi vardagen här då igen...

Nu e semestern slut och vardan har börjat igen. På sätt och vis bra med rutiner igen men måste nog erkänna att jag gärna hade fortsatt med ett par tre åtta veckor semester till.... Av nån underlig anledning känns de inte som om jag haft nån semester alls i år, men de tror jag beror på att sommaren aldrig riktigt kom igång i år. Jag behöver sol och massor av värme för att ladda batterierna för hösten och vintern som kommer, men i år har jag inte riktigt fått de tyvärr.

Men nåt har jag i alla fall fått gjort, målat ett litet bord som vi tidigare haft i hallen. De var från början antikbetsat men hade gulnat en hel del och eftersom jag annars också har dille på vitt så var de bara att slipa och måla. Korgen ni ser nere på bilden har jag gjort i luffarslöjd för ett par år sedan. Till den gick de åt en hel del ståltråd... Bra korg att förvara fleecefiltar i. Filtar som jag gärna kryper ner under så frusen som jag är....


Tre stycken lapptäcken som väntar på vadd och passligt tyg till baksidan, för att jag ska kunna börja quilta dem. De verkar som om jag har valt märkliga röda nyanser till täckena eftersom jag inte hittar någon passande färg på tygen. Gäller att ha tålamod, men den sorten har jag inte så mycket av, tyvärr!

På söndan bär de av till Uleaborg, där jag ska tillbringa måndag och tisdag i arbetets tecken. Ska bli kul att träffa alla härliga människor där igen!

Ha en bra onsdagkväll!

Kramis
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar