lördag 29 september 2012

Har så många järn i elden för tillfället att de verkar nästan omöjligt att få timmarna att räcka till igen en gång....

Förra veckan tillbringade jag i Träskända i jobbets tecken. Hur tusan kan nån få Järvenpää översatt till Träskända?  Förra helgen var de tänkt att vi skulle tillbringa på mammas villa men de blev inte så eftersom jag hade undertemp, 34,9 grader. Ringde till hälsocentralen för att kolla om jag borde göra nåt speciellt men "damen i luren" påstod att de inte är farligt med undertemp. En läkare sa en gång åt mej att undertemp är sååå mycke farligare än feber, men vad vet jag. Jag är ju ingen läkare. Helgen gick och på måndag morron var de dags att åka till Helsingfors. De var tack o lov bara fråga om en dagstripp denhär gången. Tisdan tillbringade jag i mitt eget arbetsrum för att sedan tillbringa resten av veckan i Östermyra. Nog är de skönt att ha ett jobb man trivs med även om de ibland blir ganska stressigt.

Igår när jag kom hem ritade jag av ett mönster till en kavaj och idag har jag börjat sy den. Har varit jättenoggrann hittills och gjort sånt som jag normalt inte brukar göra, tråklat. Tänkte att jag för en gångs skull skulle följa min morfars råd, var noggrann och kom ihåg att en bra sömmerska alltid sprättar... Vet inte hur många gånger jag hört honom säja de.
Om de finns nåt jag inte gillar att sy så är de fickor med passpoaler. De är ett sånt jäkla projekt att få dem snygga, men jag gör mitt bästa så får vi se hur långt de räcker. En sak vet jag och de är att moffa skulle ha varit stolt över vad jag lyckas åstadkomma vid symaskinen.

 



Förutom kavajen, ska jag ha sytt ett par byxor och en kjol också. Varför kan inte dygnet ha lite fler än 24 timmar?

Nu gott folk,
God natt och sov gott!

Kramis// Nilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar