söndag 16 september 2012

Min första baby shower -tårta

En väninna frågade i vecka om jag skulle hinna fixa en tårta till en baby shower till hennes en arbetskompis. Även om den varit mycke med min dotters 18-års fest så tog jag s¨gärna uppdraget eftersom jag länge velat göra en "mag-tårta".  

De blev att komma hem tidigt från min mammas stuga där vi tillbringat natten eftersom vi var bannlysta här hemma.... Anyway, vi kom hem relativt tidigt även om vi gärna hade stannat för vädret idag har varit alldeles  underbart. Hundarna trivdes och vårt lilla yrväder Wera testade hur de känns att simma, vilket skedde helt i misstag :)

Nåja, vi kom oss hem och de var bara att börja arbeta med marsipanen. Kakbotten och fyllningen var fixad redan igår. Tårtan fylldes med mangomousse. Genom att färga marsipanen själv så får jag precis de rätta nyanserna. 
Såhär blev tårtan....

Grattis till den blivande mamman!

Hoppas ni alla haft en skön och solig söndag och så får vi hoppas på fortsatt solsken.

Kramis//



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar