torsdag 1 november 2012

My new BFF

Min gamla Janome har tjänat troget i mer än tjugo år men för ett par veckor sedan fick den helt plötsligt för sej att det var dags för pension. Den slutade helt och hållet att fungera mitt i när jag skulle sy en kappa i fuskläder. Ni kan tro att jag blev flyförbannad. Vilken tur att jag fick låna en symaskin så att jag fick kappan färdig. Kappan ska ni få en bild på senare.

Nu har jag i alla fall inhandlat en ny och fin symaskin, en Pfaff. Jag är såååå nöjd med min nya BFF. Vad jag tycker är jättekul är att jag kan qvilta på maskin också, så i fortsättningen behöver jag inte qvilta alla lapptäcken förhand.
My new BFF :)

Lite har jag redan hunnit sy också...

Jag kan också skriva med min nya maskin....
En av löparna jag har t

 

Tomtarna är fastsydda på maskin.

Nu ska jag fortsätta att qvilta ett lapptäcke som jag börjat qvilta förhand. Bjuder på en bild så fort det är klart.

Ha en bra torsdagkväll!

Kramis// nilla


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar