måndag 12 november 2012

Pepparkakor som blev pepparnötter...

Förra veckan fick jag för mej att jag skulle baka pepparkakor och vad gör man då.... Jo man plockar fram receptet till pepparkaksdegen som både min mamma och min mormor har använt sej av och blandar ihop den, låter den stå kallt och sedan börjar man kavla... och svära... och kavla lite mer och svär, kan jag lova, mycket MYCKET mer! Eftersom min underbara pepparkaksdeg inte gjorde annat än fastnade så gav jag upp och gjorde pepparnötter istället. Dom e tack och lov goda dom också, enda problemet med pepparnötter e att man inte kan bre på Aura-ost. Får väl köpa en burk med pepparkakshjärtan som jag får äta med Aura-ost då istället :) Man ska inte se problemen utan möjligheterna, de e ett uttryck som jag tycker om!

Få se hur länge de tar innan burken e tom....

Ha en bra början på veckan!

Kramis// nilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar