torsdag 3 januari 2013



Idag tänkte jag bjuda på bilder av kläderna jag har sytt under min julsemester och några som jag sytt redan tidigare. Fotografen var riktigt duktig, men modellen var verkligen inte den bästa möjliga kan jag lova! Av 68 tagna foton, lämnade jag kvar 27 stycken...

Vardagsklännning i favoritfärg. Lös och ledig,

I Burda 12/2012 hittade jag detta Vintage-mönster till denna härliga 50-tals inspirerade klänning. 
Detta kommer att bli en av mina favoriter!


Favoritkjol med extra hög midja.

Samma modell med normal midjehöjd

Denhär klänningen sydde jag redan förra vintern.Kanske jag äntligen ska ta den i användning, va tycker ni?

Kappan i konstläder sydde jag redan i höstas. Med denhär behöver jag inte varken frysa eller bli våt. Inte alls så dumt eftersom vädret verkar ha fått fnatt...

Visst har jag sytt mera, ett par cigarettbyxor i svart strechtdenim och ett par raka gråa byxor. I samma gråa tyg har jag också sytt en kavaj, men den behöver göras lite ändringar på efter att jag fått brösten förminskade :) Den som ändå hade en provdocka, de skulle vara sååååå mycke lättare att göra ändringar på kläderna då. För att få kavajen ändrad så behöver jag få lite hjälp av min mor. Jag tycker inte om att behöva ändra kläder, men ibland måste man så att de inte blir något som bara hänger i garderoben....

Ha de bra och en stor kram åt er allihopa!

Nilla






















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar