söndag 12 maj 2013

Grattis på Morsdag alla mammor!

Igår hade jag födelsedag och idag är det morsdag. Jag satt och försökte mej på den första pionen i sockermassa som skulle pryda min tårta och eftersom den behövde få torka så bestämde jag mej för att dekorera tårtan först idag. Superbra beskrivning på hur man formar olika blommor hittade jag på Mansikkamäkis blogg, tusen tack för utförlig beskrivning.
Även om min första pion inte blev lika vacker som hennes, så är jag jätte stolt :)
 
 
Eftersom jag har fått en ganska sträng diet p.g.a. mina njurstenar så var det en aning knepigt att fundera ut vad jag skulle fylla tårtan med. Bland annat choklad är förbjudet, precis som jordgubbar, hallon, vinbär och blåbär.  Till slut föll valet på Mangomousse eftersom jag inte hittade mango på min lista. Få se hur den smakar :)

Hoppas att ni alla har haft en riktigt trevlig helg och att alla mammor har njutit av en trevlig Morsdag!

Ha det nu riktigt bra!

Kramis// nilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar