lördag 22 februari 2014

Jack och Ferrarin

Idag har Jack firat sin 9 födelsedag. När jag frågade av Jacks mamma vad han tycker om så svarade hon att han tycker om bilar, men inte vanliga bilar utan Ferrarin, Lamborginin osv. Erkänner gärna att jag var en "aning" nervös inför denhär tårtan även om jag fick fria händer. Jag visste genast vad jag ville göra men skulle jag klara av utmaningen?

Jag bad Jacks mamma ta med födelsedagsbarnet när hon hämtade tårtorna bara så att jag skulle få se om han tyckte om tårtan jag åstadkommit. Ni kan tro att det var pirrigt att vänta. Jag blev så glad över Jacks WAU när han såg tårtan.

Grattis Jack på din 9-års dag!


Bilen är gjord på en kakaobotten och är fylld med vitchoklad-passionsfruktsmousse (som faktiskt är min personliga favorit), spacklad med smörkräm och täckt med marschmellowfondant. Dekorationerna är än en gång gjorda i sockermassa.


Jag fick också göra en skinksmörgåstårta till kalaset. Den är fylld med skinka-smältost och leverpastej-gurksallad.

Hoppas ni hade ett riktigt trevligt kalas och att tårtorna smakade.

Till nästa gång, ha det så bra!

Lördagskram// Nilla




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar