lördag 29 mars 2014

En liten Attes första fest

Förra helgen blev lilla Atte döpt och jag fick äran att göra doptårtorna till festen. Mamman ville ha en baby i en blomma som hon hade sett i ett av mina tidigare inlägg, men med den andra tårtans dekorationer fick jag fria händer. Namnet fick inte avslöjas innan :)

Grattis till de fina namnen!

Atte Eemeli
Tårtorna är gjorda med ljusa vaniljbottnar och äkta chokladbottnar. Som fyllning ville föräldrarna ha hallonmousse med krossad choklad, duktiga jag glömde bort chokladen i fyllningen så jag gjorde en chokladsmörkräm som jag spacklade tårtorna med istället. Den lösningen blev tack och lov uppskattad. Tårtorna täcktes med MMF. Dekorationerna är gjorda i sockermassa.
 



Hoppas att ni hade en hårlig fest och att tårtorna smakade.

Kramis// Nilla


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar