söndag 2 mars 2014

Mumintårta

Igår fick jag äran att överlåta en tårta till lilla Jami som firade sin första födelsedag. Önskemål för utseendet var att tårtan skulle ha bäcken med bron och att det i vattnet skulle stå Jami 1 v, annars fick jag fria händer. Inte kan man göra en mumintårta utan Mumintroll och Lilla My heller. Alltså gjorde jag dem och Snorkfröken och Snusmumriken också när jag ändå var i farten...

Grattis Jami 1 år!!!!


Tårtan består av en mörk kakaobotten och är fylld med vitchoklad-passionsfruktsmousse med krossad vitchoklad. Under täcket av hemmagjord marschmellowfondant är den spacklad med smörkräm. Alla dekorationer är gjorda av sockermassa.


En kompis till mej frågade hur jag gör figurerna. Jag sa att det är som att leka med modellera, knåda och pilla, och blir det inte som man vill första gången så börjar man om...

Hoppas Jami hade en riktigt rolig födelsedag och att han och hans familj tyckte om tårtan.

Idag bär det iväg på resa igen, nästa vecka ska jag vara i Kouvola så det blir några timmar i bil innan jag är där.

Till nästa gång, sköt om er och ha det så bra!

Kramis// Nilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar