onsdag 16 april 2014

Svärmors födelsedagstårta

Förra veckan firade vi svärmors födelsedag och eftersom hon inte vill ha några presenter så fick det bli en tårta istället.

Grattis än en gång svärmor!


Tårtan är gjord på en kakaobotten och fylld med boysenbärsmousse, under täcket av mmf, finns ett lager med smörkräm. Liljorna gjorde jag av sockermassa.

När jag gjorde tårtan kunde jag på samma gång testa en mönstermatta som jag köpt för ett tag sedan. Kul när mmf:n är annat än slät för en gångs skull. Tyckte det blev riktigt bra, vad tycker ni?

Har slutat göra liljorna med liljeutstickare, använder hellre bladutstickare så får jag plocka ihop blomman själv, tycker de blir vackrare så.

Till nästa gång, ha det så bra och sköt om er! Njut av solen och sug i er massor med D-vitamin nu när det fås helt gratis :)

Kramis// Nilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar