söndag 16 november 2014

Bröllop och Dop

När jag blev ombedd att göra tårtorna till ett kombinerat bröllop och dop, kunde jag inget annat än tacka "ja". Det är en ära att få vara med på ett hörn vid ett bröllop och dop.

Hjärtliga gratulationer till hela familjen!



Gräddtårtan består av en mörk kakaobotten, fylld med vitchokladmousse och hjortron med kinuskiränder. Dekorationerna är gjorda av sockermassa. Namnen skrev jag med pulverfärg som jag gjorde till målfärg.


Lillprinsen Valters tårta består av en ljus vaniljbotten, fylld med chokladmousse med hallon och vitchokladmousse med jordgubbar. Under täcket av marsipan-sockermassa finns ett lager smörkräm. Dekorationerna är gjorda av sockermassa.

 

Med till festen gjorde jag också två smörgåstårtor. Den till vänster är fylld med tonfisk och paprika och den till höger är fylld med varmrökt lax och räkor. Smörgåstårtorna är spritsade med färskost blandat med creme fraiche.


Jag hoppas att ni hade en underbar dag och att varje stund blev ett fint minne för livet. Hjärtliga gratulationer och lycka till i framtiden!

Hoppas allihopa har haft en skön och avslappnande helg och ser fram emot veckan som står och väntar bakom hörnet!

Kramis// Nilla




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar