söndag 30 november 2014

Lego Batman -tårta

Veeti tycker om LegoBatman och ville ha en tårta med det tema när han skulle fira sin 6 års dag. Sist jag gjorde en Batman tårta var när min yngsta son, nu 19 år gammal, fyllde 3 eller 4 år. Med det i bagaget tyckte jag att det skulle bli riktigt roligt att ta emot utmaningen. Verktyg och material att jobba med är lite mer avanserade idag är för ca 15 år sedan. Då var det bara livsmedelsfärg och strössel, ja och marsipan förstås som ingen i vår familj är speciellt förtjusta i. Men som sagt Veeti ville ha en tårta i Batman tema och nedan ser ni vad jag åstadkom. Roligt hade jag under skapandet gång, det kan jag lova!

Grattis Veeti på din 6 års dag!

Tårtan består av en kakaobotten och är fylld med vaniljmousse och drottningmousse. Jag spacklade tårtan med smörkräm innan jag täckte den med MMF. Dekorationerna är alla gjorda i sockermassa.



Hoppas att födelsedagsfesten var riktigt rolig med många skratt, trevliga lekar och fina presenter.

Ta vara på varann allihopa och ha en bra söndag!

Kramis// Nilla


Veetis mamma tackade för tårtan med dessa ord: "Kiitos vielä kerran todella upeesa kakusta ja vielä hyvänmakuisestakin! Sankari oli enemmän kuin tyytyväinen."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar