fredag 2 januari 2015

H & E:s Bröllop på Nyårs afton

För precis ett år se dan gjorde jag min första bröllopstårta, nu var det dags igen. Min sjätte bröllopstårta blev en skapelse i vitt och på toppen står brudens föräldrars dekoration från deras bröllop för 40 år sedan. Jag tror att jag var lika nervös nu som när jag gjorde den första bröllopstårtan, jag vill ju att den ska bli perfekt och att brudparet skall tycka om tårtan, både till utseende och smak.

Vi började med en provtårta så att brudparet skulle få smaka på vad jag hade funderat ut åt dem, något som inte skulle vara alltför sött. Det höll på att gå riktigt tokigt med smakprovet för jag tänkte glömma bort att det skulle vara två olika fyllningar.... Men tack och lov så hann jag rätta till miss-taget! Usch vad jag är led ljuset denhär tiden på året, eller kanske vi ska säga, bristen på ljus!
Såhär såg provtårtan ut.



 Grattis och lycka till!


Tårtan är gjord på en kakaobotten och fylld med vitchoklad-passionsfruktsmousse och mangomousse med krossad mörk choklad. Som isolering under MMF:n har jag smörkräm. Blommorna är gjorda av sockermassa och hela härligheten är sprayad med pärlemor glitterspray.

Festplatsen var underbart vackert dekorerad, vitt och vintrigt, ljus och lyktor men ändå varmt och ombonat.
Jag önskar er all lycka i framtiden!

Kramis// Nilla


4 kommentarer:

  1. Tuhannet kiitokset kakusta! Vieraat olivat häkeltyneitä kakun kauneudesta ja suussasulavasta mausta! Kakku oli piste i:n päälle koko juhlassa! ☺️❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kiitos sinulle! Oli iso ja kunnia saada tehdä kakun teidän suureen päivään. Olen todella otettu kaikista kehuista, kiitos vielä kerran!
      Haluan toivottaa teille kaikkea hyvää! ♡

      Radera
  2. Hej Nilla och Gott Nytt År :)
    Du gör så fantastiska, vackra och härliga tårtor!
    Jag bakar alltid med ekologiska och rättvis tillverkade choklader från min "CHOKLADPARADIS" ! Önskar du också att göra dina kakor smaken var ännu bättre? titta här: https://www.eko-choklad.se/28-couvertyr

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Ann och Gott Nytt År även till dej!
      Tack för ditt meddelande och för tipset om ekologisk och rättvist tillverkad choklad. Jag ska bekanta mej närmare med linken du skickade, tack ännu en gång.

      Radera