onsdag 18 mars 2015

Venlas Frozen -tårta

Äntligen fick jag göra min första Frozen -tårta! Venlas mamma bad mej nämligen att göra en Frozen -tårta till Venlas 5-års dag. Det är en tårta som jag verkligen velat göra men inte haft någon lämplig kandidat till förrän nu. Denhär tårtan var verkligen rolig att göra och det hoppas jag att också syns. Jag fick mera övning på att göra människor och så fick jag pröva på att leka med konditorssocker.
Venlas bror firade sin 6-års dag med en Batman -tårta och nu var det lillasysters tur.


Försenade grattis till Venla på 5-års dagen!


Tårtan består av en mörk kakaobotten, fylld med vaniljmousse och drottningmousse. Som isolering under täcket av mmf, har jag använt mej av smörkräm. Tårtan är lactosfri. Alla dekorationerförutom isen är gjorda av sockermassa, isen har jag gjort av konditorssocker.


 

Hoppas att kalaset var trevligt och att tårtan smakade. Grattis Venla ännu en gång!

Kramis// Nilla

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Kiitos tilkkureppu! Se oli todella hauska kakku tehdä 😊

      Radera