lördag 2 maj 2015

Ennis 1-års tårta

Skulle ha Mimmi Mus som tema, med resten fick jag fria händer av födelsedagsbarnets mamma. Det är första gången jag har gjort Mimmi Mus, så lite nervöst var det. Redan från början hade jag en ganska klar vision över vad jag ville göra; våningar, stora öron, rosett, rött-vitt-svart och förstås fröken Mus! Dethär var igen en av gångerna då jag funderade om jag hade tagit mej vatten över huvudet....

I somras gjorde jag Ennis doptårta och tidigare har jag gjort en tårta till hennes storebrors födelsedag.

Ett hjärtligt grattis på 1-års dagen Enni!


Tårtan består av vaniljbottnar fyllda med chokladmousse med hallon och krossad vitchoklad. Under täcket av MMF finns ett lager med smörkräm. Fröken Mimmi Mus är gjord av sockermassa, de stora öronen har Rise Crispiesmassa under den svarta sockermassan, de övriga dekorationerna är gjorda av hemmagjord gumpaste.


Hoppas att tårtan smakade och att ni hade det riktigt roligt på kalaset!

Kramis// Nilla





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar