söndag 6 september 2015

Bröllopstårtor till L & C

I slutet av juni fick jag ett mycket intressant mejl från Sverige, en blivande brud med rötterna i Kristinestad undrade om jag möjligen kunde ta på mej att göra deras bröllopstårtor. Jag blev alldeles eld och lågor genast! Min första tanke var hoppsan, hur i hela fridens namn har hon hittat mej?! Sedan blev det några mejl och telefonsamtal, allt funkade perfekt! Jag fick några bilder över vad bruden hade i tankarna och visste mycket snabbt att dethär ville jag absolut göra! Pressen ökade otroligt när bruden berättade att hon är designer..... :)

Hjärtliga Gratulationer till Brudparet!

Till bröllopet gjorde jag tre enskillda tårtor och en tårta i två våningar. Alla med äkta chokladbottnar fyllda med limemousse med krossad vitchoklad och jordgubbsmousse med hela jordgubbar. Tack och lov fick jag tag på goda färska jordgubbar ännu! Tårtorna täcktes med MMF, som jag färgade gammalrosa, enligt brudens önskemål, och sprayade med pärlemorglitterspray. Under finns ett lager med smörkräm. Spetsen gjorde jag av Flexi-Ice, en ny bekantskap för mej. Flexi-Ice hittar du bland annat hos leipurinputiikki. Rosorna gjorde jag i hemmagjord gumpaste. För att få dekorationerna skira, lade jag till några kvistar brudslöja. Vackert, tyckte jag i alla fall! Hoppas brudparet tyckte det också :) 

 

Hoppas att ni fick ett underbart bröllop med många fina minnen för livet och att tårtorna smakade!
Grattis ännu en gång! <3

Kramis// Nilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar