torsdag 24 september 2015

En fotbollsfantasts 25-års tårta


Christophers mamma undrade om jag kunde göra en tårta med Manchester Uniteds logo på tårtan till hans 25-års dag. Christopher älskar fotboll och hans favoritlag är ManU. Han har varit till England och tittat på matcher så vad annat kan man göra än låta honom få en tårta med favoritlagets logo.

Grattis på 25 -års dagen Christopher

Tårtan är gjord på en ljus vaniljbotten och fylldes med jordgubbsmousse med krossad choklad. Under täcket av mmf finns ett lager med smörkräm som isolering. Logon gjorde jag i sockermassa, det var inte lätt att få den så lik som möjligt på frihand. Hur tycker ni att jag har lyckats?
För att hålla tårtan stilren och harmonisk använde jag samma färger som logot runt kanten.


Jag hoppas att du hade en riktigt trevlig födelsedag och att tårtan smakade. Grattis Christopher ännu en gång!

Kramis// Nilla






2 kommentarer:

  1. Vi tackar alla :) så god o fin tårta har vi ej haft nån annan gång - supergott o kakan var helt perfekt :)
    Christopher tackar o -logon ha vi frusit... :D den sku han spara

    så jätte stor tack -blev lyckad överaskning o kalas!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv! Det var så roligt att göra tårtan och jag blev så glad över att ni tyckte om vad jag skapat! Ha en härlig fortsättning på hösten!

      Radera