lördag 31 oktober 2015

Teletubbies -tårta till Alva


När Alva skulle fira sin 2-års dag fick jag verkligen släppa loss och leka med sockermassan,. Alvas mamma vill nämligen ha en tårta med Alvas favoriter som tema. Tidigare har jag bara gjort en teletubbiestårta och den till min son på hans 23-års dag. Nu ville jag göra en tårta med alla fyra figurer och lite landskap. Att det skulle bli en våningstårta var en självklarhet redan från början. Hoppas att ni tyckte om resultatet.

Grattis Alva på 2-års dagen!

Tårtan består av en ljus vaniljbotten fylld med vitchokladmousse och citrusmousse med jordgubbsmelba. Tårtan täckte jag med mmf, men innan det så spacklade jag den med smörkräm. Alla dekorationer är gjorda i sockermassa.




Hoppas att ni hade ett riktigt roligt kalas och att tårtan smakade. Grattis ännu en gång!

Kramis// Nilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar