torsdag 26 november 2015

Doptårta till Eemil

När lilla Eemil skulle döpas, bad hans mamma mej göra tårtan. För mej är det en lika stor ära varje gång jag får göra tårtan till det lilla livets första fest. Eemils mamma ville ha en baby, klossar med namnet och ett tåg på tårtan, med resten av dekorationerna fick jag fria händer. Eftersom namnet skulle vara med, vilket jag tycker är ett måste när det gäller doptårtor, så föreslog jag att man skulle lägga namnklossarna som tågvagnar.

Grattis till Eemil och till hela familjen!

Tårtan som är beräknad till 20 personer, består av en ljus vaniljbotten, fylld med vitchokladmousse med krossad vitchoklad och mjölk-chokladmousse med krossad choklad. Jag spacklade tårtan med smörkräm innan jag täckte den med hemmagjord mmf. Alla dekorationer är gjorda i sockermassa. Med denhär tårtan fick jag pröva på lite nytt, olika våningar och "tuff tuff tåget", härligt!


Hoppas ni hade ett riktigt härligt dop med många fina minnen för livet och att tårtan smakade! 
Grattis ännu en gång till hela familjen!

Kramis// Nilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar