onsdag 28 juni 2017

En flöjtists konfirmationstårtor

Att få göra dehär tårtorna till Astri till hennes konfirmation, var något som jag verkligen var nervös över. Astri spelar tvärflöjt och jag hade fått för mej att jag verkligen skulle få in det i tårtornas tema. Astris mamma berättade att i Norge får en konfirmand folkdräkt när de blir konfirmerade och jag hade så gärna tagit med lite av de vackra broderierna därifrån, men det var tyvärr lite för mycket att bita i. Istället valde jag lite av färgerna från broderierna, rött, gult och grönt.

Grattis Astri! 
Tårtorna som är beräknade för totalt 50 personer, är gjorda på äkta chokladbottnar fyllda med jordgubbs-citronmoussemousse med färska hallon och blåbär. Blommorna är gjorda i flowerpaste, flöjten i sockermassa och noterna printade på ätbart sockerpapper. 
Jag hoppas att ni hade en underbar fest med släkt och vänner och att tårtorna smakade. Grattis ännu en gång!

Kramis// Nilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar