onsdag 23 augusti 2017

Olivia och Jakobs bröllopstårta

En ny favorit bland bröllopstårtorna fick jag göra till Olivia och Jakob till deras stora dag! Vitt med inslag av rosa och grönt, olika struktur på tårtorna var vad bruden önskade sej. Till deras fest gjorde jag även en liten gluten- och laktosfri tårta.


Ett hjärtligt Grattis och Lycka Till!

Kärleken kommer och kärleken går,
ingen kan tyda dess lagar.
Men dej vill jag följa i vinter och vår
och alla mina levnads dagar.

Mitt hjärta är ditt, ditt hjärta är mitt
och aldrig jag lämnar det åter.
Min lycka är din, din lycka är min
och gråter är min när du gråter.
Nils Ferlin


Tårtan som är beräknad för 65 personer, består av ljusa vaniljbottnar fyllda med vitchoklad-passionsfruktmousse med jordgubbsmelba och hallon-citronmousse med jordgubbsmelba. Blommorna är gjorda i flowerpaste. Hela tårtan fick en dusch av pärlemor för ett vackert skimmer.
Den gluten- och laktosfria tårtan är beräknad för 15 personer är fylld med passionsfruktmousse med jorgubbsmelba och hallon-citronmousse med jordgubbsmelba. Även dessa blommor är gjorda i flowerpaste.
Jag hoppas att ni hade en underbar bröllopsfest som gav er massor med vackra stunder att minnas med glädje. Grattis och lycka till på er gemensamma vandring genom livet sida vid sida.

Kramis// Nilla


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar