måndag 18 september 2017

Pelle Kanin tårta till Anni

När jag var barn så hade jag tre faoritförfattare, Astrid Lindgren, Elsa Beskow och Beatrix Potter. Under julen när det kom Beatrix Potters Sagovärld på tv:n satt jag som nålad och tittade. Oj vad jag älskade Pelle Kanin, fru Muslina och Moses Metare och de andra i hennes underbara värld. Nu fick jag för första gången försöka mej på att göra en av figurerna som Beatrix skapat...

Ett stort grattis Anni på 3-års dagen!
Tårtan som är beräknad för 12 personer, är gjord på en ljus vaniljbotten och fylld med vaniljmousse med färska jordgubbar. Pelle Kanin gjorde jag i modelling paste. De övriga dekorationerna är gjorda i sockermassa.
 
Hoppas att du hade ett underbart 3-års kalas och att tårtan smakade! Grattis ännu en gång!

Kramis// Nilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar